OPINIE

KONTAKT – KLIKNIJ W TEN LINK

WYKONANE PRACE

Przedstawiam kolumny jak i głośniki, które naprawiłem do tej pory. Zupełnie nie dawno wpadłem na pomysł, aby wszystkie naprawy dokumentować. Z czasem sukcesywnie będą dodawane kolejne modele kolumn z napraw. Niektóre zdjęcia przedstawiają naprawdę kolumny bardzo rzadkie, ciężko trafić je na rynku wtórnym.

Kolumny głośnikowe Unitra Tonsil ZG15C

Otrzymałem do naprawy aż cztery kolumny głośnikowe ZG15C w tym jedna para kolumn miała zawieszenie koloru pomarańczowego. Wszystkie głośniki niskotonowe otrzymały nowe zawieszenie górne. Wyczyściłem kosz jak i membranę z resztek starego zawieszenia, sprawdziłem układy drgające oraz wkleiłem nowe zawieszenie górne. Na samym końcu pozostało wycentrować cały układ drgający.

Popularne kolumny w czasach swojej świetności. Dedykowane do wieży Diora midi 050. W głośnikach wykonałem usunięcie starego zawieszenia z kosza i membrany. Wklejenie nowego zawieszenia oryginalnego z Tonsil i sprawdzenie całego układu z cewką. Centrowanie cewki.

Głośniki od kolumn Tonsil altus 150

Najlepiej brzmiące i rzadko spotykane kolumny z trzeciej serii altus. Sprawdziłem układ drgający z cewką pod kątem poprawności działania. Usunąłem resztki starego zawieszenia z kosza i membrany zawieszenia. Wklejone zostało nowe zawieszenia i wycentrowałem cewkę.

KONTAKT – KLIKNIJ W TEN LINK

Kolumny głośnikowe Tonsil Altus 200

Naprawa zestawu stereo kultowego modelu altus 200 od producenta Tonsil. Wyczyściłem kosze i membrany z starej pianki. Sprawdziłem poprawność działania układu drgającego i impedancję cewki. Wkleiłem nowe zawieszenie oraz sprawdziłem zwrotnicę.

Głośnik Unitra Tonsil GDN 16/12

Unitra Tonsil GDN 16/12

W głośniku została spalona cewka. Postanowiłem wkleić cały nowy układ drgający. Wyczyściłem całe stare zawieszenie i wkleiłem nowe. Cały układ drgający wycentrowałem, nie ociera cewka podczas pracy głośnika.

KONTAKT – KLIKNIJ W TEN LINK

Unitra Tonsil Altus 75 ZGB 60-8-61

Kolumny trafiły się w pięknym stanie wizualnym z pierwszego roku produkcji. Zostały wyczyszczone kosze jak i membrana w głośnikach nisko i średnio tonowym. Sprawdzenie wszystkich cewek jak i całych układów drgających. Wklejenie nowych zawieszeń górnych. Sprawdzenie wszystkich elementów i poprawności działania zwrotnicy.

Unitra Tonsil ZGC30-8-56

Kolumny głośnikowe proste w swojej budowie. W sekcji wysokotonowej został tylko kondensator dodany. Głośniki niskotonowe wymagały wymiany górnego zawieszenia. Wcześniej membrany należało wyczyścić z starego zawieszenia jak i sam kosz. Wycentrowane cały układ, aby nic nie ocierało w szczelinie podczas pracy głośnika.

Tonsil ZGC30-8-56

KONTAKT – KLIKNIJ W TEN LINK

Altus 140

Po wymianie zawieszeń górnych w głośnikach średnio i niskotonowych. Całe okablowanie jak i zwrotnica zostały oryginalne, zachowały się dobrym stanie techniczym. Produkcja z początku lat 90. Cieszą nowego właściciela, jest zadowolony z użytkowania.

Tonsil ZC25C/1

Kolumny produkowane jeszcze za czasów zjednoczenia Unitra w połowie lat 70. Bardzo rzadkie, wyprodukowano około 1000 sztuk. Wymieniłem górne zawieszenie w obu przetwornikach niskotonowych. W jednej kolumnie membrana głośnika jest trochę wygięta. Nie wymieniałem, jej gdyż obecnie Tonsil nie posiada oryginalnej membrany. Po odpowiednim wycentrowaniu, cewka nie ociera o karkas. Zwrotnica sprawna, nie trzeba wymieniać elementów. Głośnik wysokotonowe brzmią bardzo dobrze, nie wymagają naprawy.

ZGC20-8-44

Kolumny sprzedawane pod nazwą eksportową pathe marconi. Sprzedawane razem z odbiornikiem radiowym Elizabeth we Francji. Wymieniłem zawieszenie górne zawieszenie w głośnikach niskotonowych. Do kolumn są maskownice, kolor membrany ładny i nie wyblakły. Głośnik wysokotonowy dodany kondensator foliowy firmy miflex. W porównaniu do ZG15C i ZG15C11 brzmią najlepiej wśród tych małych podłogowych kolumn.

Unitra Tonsil Altus 75

Popularne z popularnych. Jasny kolor okleiny. W głośnikach średnio i niskotonowych zostawiłem oryginalne membrany, wymieniłem nowe zawieszenie górne, w jednym głośniku średniotonowym zostawiłem zawieszenie fabryczne. Odcień tego zawieszenia jest szary, jednak zawieszenie mimo tylu lat zachowało swoją sprężystość. Parę lat zawieszenie przy odpowiednim użytkowaniu, będzie spełniało swoje przeznaczenie. Zwrotnica w bardzo dobrym stanie, nie wymagały przeglądu. Przy ocenie wizualnej zwrotnice nie wymagały serwisu.

KONTAKT – KLIKNIJ W TEN LINK